Donating 2-Barcode Water - Minewater Barcodrop Campaign Film
Donating 2-Barcode Water - Minewater [mine:wɑ:tə(r)] Barcodrop Campaign Film
Advertised brand: MINEWATER (CJ CHEILJEDANG)
Advert title(s): Donating 2-Barcode Water
Headline and copy text : BARCODROP is changing the world drop by drop.
Advertising Agency: Cheil Worldwide / Seoul / Korea
Agency website: cheil.co.kr/kr
Creative Director: Hongtak Kim
Art Director: Han-gyu Lee, Jinwoo Ryu
Copywriter: Youmi Jung
Illustrator: Seung-yeon Kim
Published: 2012.03
Short rationale :
We are willing to donate for the people who suffers from the lack of safe drinking water.
But we hardly donate. Why? Isn't it because donating is too hard? Let's make it super easy!
That's why we invent a 'Donating 2-barcode Water'
One barcode is for me, and the other is for the African people.
We call this a 'BARCODROP' : barcode + drop that shares water with African children
With scaning the barcodrop, you can easily donate. Otherwise, you can peel off the barcodrop to decline donation.
제일기획, 미네워터, CJ제일제당
소비자와 더불어 제조사,유통사의 용기있는 결정이 만들어낸 캠페인
기존 소비자에게 기부를 권유하는것에 그쳤다면, 미네워터의 이번 캠페인은
소비자가 기부를하면 제조사, 유통사도 같이 기부를 한다는 점에서 좋은 캠페인인것 같다.
여러 업체들이 역량을 발휘하니 이처럼 훌륭한 캠페인이 이루어지는것 같다.
단순히 작품성에서만 그쳤으면 아쉬었을텐데, 궁극적인 목표인 아프리카 기아들에
게 전달되는 기부율이 높아졌다니 본래의 의도도 충실히 수행하고 있는듯..
패키지도 심플한게 내맘에 쏙드네..
훼밀리마트가면 한병 마셔주겠어...